Kunst Helden

Voor kinderen en jongeren die onderwijs volgen op een school voor speciaal onderwijs is er in Amsterdam weinig kunst en cultuuraanbod in de vrije tijd. Daar komt nu verandering in! Met Kunst Helden biedt Tamino cursussen dans, beeldende kunst en film op de zaterdag speciaal voor deze kinderen en jongeren tussen de 13 en 20 jaar.

Kunstdocenten

De cursussen worden gegeven door de enthousiaste kunstdocenten van Tamino die veel ervaring hebben met lesgeven in het speciaal onderwijs. Plezier staat voorop in de lessen maar talentontwikkeling, het stimuleren en ontwikkeling van creativiteit en verbeelding zijn ook belangrijke aspecten. Samen met de kunstdocenten gaan de kinderen en jongeren op een creatieve en uitdagende ontdekkingstocht waarin hun persoonlijke ontwikkeling centraal staat.

Cursuslocatie

De cursussen worden op de volgende locatie gegeven:

Amsterdam noord: Orion College Noord, Beijerlandstraat 2

• Alle cursussen duren 20 weken en vinden plaats op de zaterdag.
  • Alle cursussen starten op 3 november 2018 en duren tot aan de meivakantie van 2019.
  • Tijdens de schoolvakanties zijn er geen lessen

Kosten

• Cursussen film, beeldende kunst, en dans voor jongeren van 13 t/m 20 jaar, 20 lessen van 2 uur: € 450,00
  • Kortingsmogelijkheden:

De gemeente Amsterdam en het Jongerencultuurfonds Amsterdam zijn partners van Kunst Helden. Zij vinden het belangrijk dat Kunst Helden toegankelijk is voor álle kinderen en jongeren uit Amsterdam.

Het Jongerencultuurfonds biedt mogelijkheden voor ouders om het lesgeld tot een bedrag van € 450,- vergoed te krijgen. Ouders die over een stadspas beschikken komen automatisch voor een vergoeding van lesgeld in aanmerking.

Daarnaast zijn er mogelijkheden voor financiële ondersteuning voor ouders met een krappe beurs.

TaminoKunstheldenZaterdag

spetter Crealab

Ontdek de kunstenaar in jezelf want in dit creatieve laboratorium kan alles! Pak je klei, kwast, fototoestel of je schroevendraaien en laat zien wat jij wilt maken

spetter film

Ontdek de wereld van de film! Leer alles over het werken met de camera, met beeld, licht en geluid. Samen met een echte filmmaker maak je je eigen film.

spetter dans en theater

Leef je uit met je vetste dansmoves en speel je mooiste rol.  Door lekker te dansen op de beste muziek en samen toneel te spelen word jij een echte artiest.

spetter elektronische muziek

Ben jij een echte muziek-DJ? Ga aan de slag met de computer en elektronische instrumenten en leer eigen tracks maken, mixen en masteren.

spetter muziek

Ga samen met een professionele muzikant aan de slag en maak je eigen muziekstuk. Zingen, beats maken, rappen, teksten schrijven of een instrument bespelen, het kan allemaal!

tamino 25 maart 2017 040

TaminoKunstheldenJijOok             stadspas

tamino 25 maart 2017 076

tamino 25 maart 2017 066

Kunst Helden is een initiatief van Stichting Tamino en wordt uitgevoerd met steun van de gemeente Amsterdam en het Jongerencultuurfonds.

TaminoKunstheldenLogo

AFK met Rood CMYK Liggend        jongerencultuurfonds logo amsterdamDEF 2 2