Kunst Helden

Voor kinderen en jongeren die onderwijs volgen op een school voor speciaal onderwijs is er in Amsterdam weinig kunst en cultuuraanbod in de vrije tijd. Daar komt nu verandering in! Met Kunst Helden biedt Tamino cursussen dans, beeldende kunst en film op de zaterdag speciaal voor deze kinderen en jongeren tussen de 13 en 20 jaar.

Kunstdocenten

De cursussen worden gegeven door de enthousiaste kunstdocenten van Tamino die veel ervaring hebben met lesgeven in het speciaal onderwijs. Plezier staat voorop in de lessen maar talentontwikkeling, het stimuleren en ontwikkeling van creativiteit en verbeelding zijn ook belangrijke aspecten. Samen met de kunstdocenten gaan de kinderen en jongeren op een creatieve en uitdagende ontdekkingstocht waarin hun persoonlijke ontwikkeling centraal staat.

Cursuslocatie

De cursussen worden op de volgende locatie gegeven:

Amsterdam noord: Orion College Noord, Beijerlandstraat 2

• Alle cursussen duren 20 weken en vinden plaats op de zaterdag.
  • Alle cursussen starten op 2 november 2019 en duren tot aan de meivakantie van 2020.
  • Tijdens de schoolvakanties zijn er geen lessen

Kosten

• Cursussen film, beeldende kunst, en dans voor jongeren van 13 t/m 20 jaar, 20 lessen van 2 uur: € 450,00
  • Kortingsmogelijkheden:

De gemeente Amsterdam en het Jongerencultuurfonds Amsterdam zijn partners van Kunst Helden. Zij vinden het belangrijk dat Kunst Helden toegankelijk is voor álle kinderen en jongeren uit Amsterdam.

Het Jongerencultuurfonds biedt mogelijkheden voor ouders om het lesgeld tot een bedrag van € 450,- vergoed te krijgen. Ouders die over een stadspas beschikken komen automatisch voor een vergoeding van lesgeld in aanmerking.

Daarnaast zijn er mogelijkheden voor financiële ondersteuning voor ouders met een krappe beurs.

TaminoKunstheldenZaterdag

TekenenEnSchilderen spetter

Je gaat aan de slag met tekenen, schilderen en 3D technieken. Zo zit je de ene keer met je handen in de klein en de andere keer achter de schildersezel.

spetter film

Ontdek de wereld van de film! Leer alles over het werken met de camera, met beeld, licht en geluid. Samen met een echte filmmaker maak je je eigen film.

MuziekSpelBewegen spetter

Spelenderwijs ontdek je de wereld van klank, beweging en spel. Je gaat zingen, dansen en spelen op instrumenten. Samen met anderen komt je fantasie tot leven.

spetter elektronische muziek

Ben jij een echte muziek-DJ? Ga aan de slag met de computer en elektronische instrumenten en leer eigen tracks maken, mixen en masteren.

MediaAtelier spetter

Je gaat aan de slag met de digitale camera of Ipad en bewerkt je eigen foto's tot spannende beelden. Of laat je tekening tot leven komen in een stopmotionfilm.

tamino kunsthelden 2019 04 foto drie jongens

TaminoKunstheldenJijOok             stadspas

tamino kunsthelden 2019 13 dans foto

tamino kunsthelden 2019 35 muziek

tamino kunsthelden 2019 40 film

tamino kunsthelden 2019 83 beeldend

Kunst Helden is een initiatief van Stichting Tamino en wordt uitgevoerd met steun van de gemeente Amsterdam en het Jongerencultuurfonds.

TaminoKunstheldenLogo

AFK met Rood CMYK Liggend        jongerencultuurfonds logo amsterdamDEF 2 2